26 Ağustos 2013 Pazartesi

ELDE AÇMA KIYMALI PATATESLİ ÇITIR BÖREK

  Bu aralar bir aksilik var üzerimizde,Geçen ay Kerem Anamur da koridorda düşünce çenesi yarıldı ve hastanelik olduk,dikiş  atıldı falan geldi geçti.
  Yine on gün önce Ezel gece vakti anneannesinin peşinde istemediğim halde dışarı çıktı abi kardeş koşarken,içerden Ezel in ağlama sesini duymamla düştüğünü hemen anladım,ama ne düşmek:(Sol yanağı sürtülmüş,biraz soyulmuş,göz altı hafif sıyrılmış:(Günler geçtikçe gözü morardı,adeta dayak yemiş gibi,bunları yazarken hem üzülüyorum,hem şaşırıyorum.Bizimkiler çokmu sakar diye.
  Yine demek istemiyorum ama evet yine Ezel iki gün önce bahçede çeşmeden su içmek isterken arı gel dudağından sok:(Dudağının acıdığınamı üzüleyim,elma yiyemiycem artık diye ağlamasınamı güleyim bilemedim,bebekliğinden beri elma sevdalısıdır.Yinede o haliyle bahçeden 6 tane orta boy elma yedi desem:)
  Gelelim bugüne zaten iki gündür diş ağrımdan yıkılmış durumdayken onlar börek isteyince hadi yapayım dedim,böreği yapıp fırına koyunca mutfakta tezgahınıda hemen temizliyeyim aradan çıksın dedim,kocaman bir mutfağımız var kondisyon bisikletide mutfak oldukça geniş olduğu için mutfak penceresinin önünde.Gözüm bir yandanda çocuklarda ben hem tezgahı temizliyorum hemde çocuklara göz kulak olurken Kerem bisikletin önünde Ezel de üstündeydi,anında Ezel kondisyon bisikletiyle birlikte Kerem in üzerine düştü ve mutfakta kocaman bir çığlık.Ezel i kaldırdım,bisikleti kaldırdım,Kerem i kaldırdım derken Kerem in ağzı  anında kan gölüne dönmüş,dudak patlamış,ve dişinin üst eti sıyrılmış,ben şimdi ne yapayım.Çevremdeki herkes çocukların üzerine çok fazla düştüğümü söylüyor,ben bu kadar sakınırken olan bitene anlam veremiyorum,sinirlerim boşaldı ağladım ağladım.Çok uzun oldu değilmi nerde bu tarif diyeceksiniz,ama anlatıp biraz olsun rahatlamak istedim.Neyse gelelim tarifimize,elde açma böreği sevmeyen yoktur herhalde,öyle çok zor bir börek değil ama lezzeti güzel,çıtır çıtır bir börek işte...
Malzemelerimiz:
4 su bardağı un
2 yemek kaşığı sirke
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
yaklaşık 1,5 su bardağı su
Hamurları yağlamak için:
bir kase sıvıyağ
İçi için:
300 gr kıyma
3 iri patates(haşlanmş)
tuz,karabiber,kimyon ve kırmızıbiber
2 orta boy kuru soğan
biraz sıvıyağ(soğan ve kıymayı kavurmak için)
 ilk önce böreğin içini hazırlıyoruz.Soğanlar yemeklik doğranarak biraz sıvıyağ ile birlikte bir tavada pembeleştirilir.Ardından kıyma eklenir biraz daha kavrulur.Kıymalı soğan karışımı pişince ocaktan alınır ve içine haşlanmış patatesler rendelenir.Tuzu ve baharatları eklenerek karıştırılır.
 Ayrı bir geniş kaba un alınır,sıvıyağ,sirke, ve tuz eklenir.Azar azar su ilavesiyle yumuşak bir hamur olana dek yoğurulur.Yoğurulan hamur cevizden az iri ondört bezeye ayrılır.Bezelerin yedi tanesini pasta tabağı büyüklüğünde merdane veya oklava ile açıp herbirinin arasına bol sıvıyağ sürüp üst üste koyuyoruz(En üste gelen yedincinin üzeri yağlanmayacak)
İlk yedili bezeyi açınca diğer yedi tane bezeyide açıp yine herbirinin arasına bol yağ sürülmüş şekilde üst üste diziyoruz.
Fırın tepsisini yağlıyoruz ve ilk yedili pasta tabağı genişliğinde açtığımız üst üste olan hamurları fırın tepsisine göre merdane veya oklava ile açıp fırın tepsisine yerleştiriyoruz.Üzerine kıymalı patatesli harcı yayıyoruz.Diğer yedili üst üste yağlı hamurlarıda aynı şekilde açıp kıymalı patatesli harcın üzerine alıyoruz.Artan sıvıyağı böreğin üzerine sürüp bıçakla dilimleyip 180 derecede nar gibi kızarana dek pişiriyoruz.
Çocuklarımızın yüzlerinin hep gülmesi dileğiyle...
 AFİYET OLSUN...

2 yorum:

  1. biraz geç olacak ama geçmiş olsun. tarifi de çok güzel anlatmıssınız en kısa zamanda denicem. kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun dilekleriniz için çok çok sağolun,evde küçük çocuk olunca malum ufak tefek kazalarmı desem sakarlıklarmı desem, bizde bu tür şeyler çok oluyor işte :) isminizide yazsaydınız daha çok memnun olurdum inanın.teşekkür ederim,sevgiler...

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...