13 Ağustos 2013 Salı

İRMİKLİ KURABİYE TATLISI

 Bu tarifi bloğumu ilk açtığım günlerde yeturla lezzet karelerinden almıştım.Denenmesi gereken tariflerden diye düşündüm,bu bayramda yapınca neden daha önce yapmamışımki diye kendi kendime hayıflandım.Şu an bloğuna ulaşılamıyor,umarım en kısa sürede o güzel tarifleriyle blog dünyasında olur.Tatlı şerbetli tatlılara nazaran oldukça hafif lezzette,denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:
100 gr oda sıcaklığında margarin veya tereyağ
2 büyük yumurta
1/2 su bardağı şeker
1 su bardağı irmik
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un

Şerbeti için:
3 su bardağı şeker
4 su bardağı su
1/4 limon suyu

İlk önce şerbet için şeker ve su bir tencereye alınarak kaynatılır,ocaktan almadan birkaç dakika önce limon suyu eklenir.Şerbet soğuması için kenara alınır.

Tatlı malzemeleri geniş bir kaba alınarak karıştırılır,orta sertlikte bir hamur olana dek azar azar un ilavesiyle yoğurulur. Hamurdan küçük bezeler koparıp kurabiye kalıplarıyla veya elle şekil verilir ve yağlanmış tepsiye dizilir.170 derecede  pembeleşinceye dek pişirilir.

Pişen tatlılara soğuk şerbet dökülür.(ben tatlının üzerine pişirmeden önce yerfıstığı koydum,benim yaptığım şekille görüntü olarak şekerpareyi andırsada öyle değil,şekil olarak daha farklıda yapılabilir)
AFİYET OLSUN...


2 yorum:

  1. ben de takip edıyordum sımdı ulasamıyorum tatlıda cok guzel sekepare gıbı elıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim canım,evet benim tatlımın görüntüsü şekerpare gibi oldu:)ama tadı daha hafif,sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...