22 Şubat 2012 Çarşamba

BULGURLU LAHANA SARMASI


Herkese iyi akşamlar,kaç gündür bloğuma hiçbirşey yükleyemiyorum,belki sorun düzelmiştir diye tekrar oturdum bilgisayarın başına:)Hadi bakalım.Kış gelince bizim evde neredeyse her hafta pişen bir yemek lahana sarması,eşim çok sever,durum böyle oluncada banada sık sık pişirmek kalıyor.
Malzemelerimiz:
  • Sarmalık lahana
  • Kalın bulgur
  • 1 büyük boy soğan
  • dereotu
  • maydanoz
  • karabiber
  • 6 diş sarmısak
  • zeytinyağı
  • tuz
  • 1,5 yemek kaşığı biber salçası
  • 250 gr kıyma
Lahana haşlanır,kalın bulgur yıkanıp süzülür,içine soğan ve tüm yeşillikler ince ince doğranır,4 sarmısak rendelenir,tuz,karabiber eklenir,zeytinyağı,kıyma ve 1 yemek kaşığı salçada ilave edilip güzelce karıştırılır.Lahanalar üçgen şekilde sarılır,tencerenin dibine sarmaya uygun olmayan lahanalardan koyularak üzerine yapılan sarmalar dizilir.
Bir kaseye 2 diş sarmısak rendelenir,biraz sıvıyağ ve yarım kaşık salçayla karıştırılır.Sarmaların üzerine gezdirilir.(Bu arada ben malzemelerin içinde yazmayı unuttum ama sarma içimize hazırlarken ben birazda limon sıkıyorum.)Ardından üzerine tuz ve yeteri kadar su ekleyip kısık ateşte pişiriyoruz.AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...