17 Şubat 2012 Cuma

DOMATESLİ ŞEHRİYE ÇORBASI


Hastalık kapımızın eşiğinde!Bu gün akşama kadar hafif hafif kar yağdı,ama tutmadı.Eşimin söylediğine göre bu gece hava sıcaklığı -8,yarın gece -9 olacakmış.Evde sıcaklık iyi olsada tüm aile keyfimiz kaçık ağzımızın tadı yok.Sürekli bitkiniz,bel fıtığı ve kalp ilaçlarım yetiyor zaten birde üzerine vitamin ilaçları almak yerine doğal yollarla düzelmeye çalışıyoruz.Bol meyve ve bol limonlu çorbalarla...

Malzemelerimiz:

  • 1,5 kahve fincanı arpa şehriye
  • 1 çorba kasesi doğranmış domates

  • sıvıyağ


  • 1 tatlı kaşığı salça


  • tuz


  • nane


  • limon


Annem yazın bol bol domates konservesi yaptı(bu çorbadaki domateste ordan) ve banada verdi,zaten zeytinim,zeytinyağım,salçam ve tarhanamı hep annem yapar(eminim sizlerin anneleride benim annem gibidir)hepsi kendi ürünleri ve hepside çok lezzetli.Neyse ben yine çorbaya geleyim,1 kase doğranmış domatesi blenderdan geçirdim ve zeyinyağında biraz kavurdum salçayıda ekledim oda kavruldu.Daha sonra kafi gelecek kadar sıcak su koyup kaynadığında arpa şehriyeyi ekledim.Tuzunuda ilave ettikten sonra altını kısıp çorbanın suyu koyulaşana,arpa şehriyelerde yumuşayana dek pişirdim.Üzerinede bol limon ve nane ekleyip servis ettim.AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...