24 Mayıs 2013 Cuma

DOMATES SOSLU SPAGETTİ


Herkese hayırlı cumalar.Dün o kadar çok bel ağrım vardıki değil yemek yapacak ayakta duracak halim yoktu,neyseki evde ekstra yemeğim vardıda öyle yemek yapmak için çok fazla ayakta kalmama gerek kalmadı.Çocuklar çok seviyor diye yemeğimin yanına spagetti makarna yapıp dünkü yemek faslınıda  öylesine geçiverdim.Bazende böyle olsun ne yapabilirim:(
Malzemeler:
  • 1 paket spagetti makarna
  • 4-5 domates
  • zeytinyağı
  • 3 diş sarmısak
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • tuz
    Makarnayı yapmayı herkes biliyordur diye bu kısmı çabuk geçiyorum.Makarna bir tencerede kaynayan suya atılır ben sosa tuz koyduğum için makarnayada ayrıca tuz atmadım.(tuz bana yasak olduğu için genelde yemeklerin tuzunu az koyarım ki isteyen tabağına ilave edebilsin)Makarna haşlanır,herkes kendi damak zevkinize göre haşlayabilir makarnayı,kimi çok haşlanmış sever,kimi biraz diri kalacak şekilde sever.Haşlanan makarnanın suyu süzülür,ben makarnayı sudan geçirmiyorum.Bu arada makarna ne zaman pişecek çok acıktık diye durmadan soru yağmuru yağdıran çocuklara cevap verilir:)

    Ayrı bir yerde domatesler rendelenir ve bir tavaya alınarak zeytinyağı ilave edilir, suyu çekilip koyulaşana dek pişirilir.Pişme esnasında içine rendelenmiş sarmısak,tuz ve baharatlarda eklenir.Süzülen makarna tekrar tencereye alınır,ocak tekrar yakılır,koyulaşan sos makarnayla buluşturulur ve iyice karıştırılır,birkaç dakika sonra ocak kapatılır.Makarna sıcak servis edilir.
    Üzerine tulum peyniri rendeside çok yakışıyor.Çocukların en sevdiği kısım spagettiyi hüüüüp diye çeke çeke yemek,ağızlarının etrafı batsada severek yemiş olmalarından dolayı bende mutlu oldum.
    AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...