2 Mart 2012 Cuma

ELDE AÇMA KIYMALI MANTARLI BÖREK


Kaç gündür bel fıtığım yüzünden hiçbirşey yapamıyorum,nefes bile aldırmıyor.Sürekli yatıyorum pratik yemekler yapıp hemen dinleniyorum,bugün biraz daha iyiyim ayağa kalkmışken canım nasıl börek istedi ufaklıkta uyurken fırsat bilip mutfağa girdim ve bu çıtır çıtır böreği yaptım,yaptım ama belim daha kötü oldu ayakta biraz durmaya hiç gelmiyor bacağımı bile uzatamıyorum.Neyse böreğimiz şöyle:

Malzemelerimiz:

  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı sirke
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 5 su bardağı un
  • 1 su bardağı ılık su

İçi için:

  • Yarım kilo kültür mantarı
  • 250-300 gr kıyma
  • 2 büyük boy kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı kırmızı biber
  • birkaç dal maydanoz
  • tuz

Yufkaların arasına sürmek için:

  • 1 kase sıvıyağ

Bezeleri açmak için:

  • un ve nişasta karışımı

Üzerine sürmek için:

  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ

Önce hamurumuzu açıyoruz.Un ve su hariç diğer malzemeleri bir kaba alıp su ve unu azar azar ilave edip hamurun kıvamını tutturuyoruz.Hamuru biraz dinlendiriyoruz.

Tavamızda yemeklik doğradığımız kurusoğanı sıvıyağla biraz pembeleştirip ardından kıymayı ekliyoruz kıyma kavrulunca mantarları,tuzu,karabiber ve kırmızıbiberi ekleyip mantarlar suyunu çekene dek kavuruyoruz,altını kapatıp maydanozu doğrayıp karıştırıyoruz.

Dinlenen hamuru bezelere ayırıyoruz.Bezeleri nişasta ve un yardımıyla oklavayla açabildiğimiz kadar açıp içine sıvıyağ gezdiriyoruz,bir kenarına boydan boya kıymalı mantarlı içi koyup çok sıkı olmayacak şekilde rulo sarıyoruz.Tüm bezeler bitene dek aynı işlemi tekrarlıyoruz.Yağlanmış fırın tepsisine ilk yufkayı gül şeklinde sarıyoruz diğerlerinide onun etrafına doluyoruz.Üzerine sıvıyağla karıştırılmış yumurtayı sürüp fırında nar gibi kızarana dek pişiriyoruz.AFİYET OLSUN...

2 yorum:

  1. canım çok geçmiş olsun,kendini yorma aman dikkat et,
    böreğin çok nefis görünüyor,o halinle nasıl yaptın?maşaAllah,sevgiler....

    YanıtlaSil
  2. sağol canım benim,nasıl yaptığımı ne sen sor ne ben söyleyeyim tam bir saatte zar zor eğilemiyordum masanın başında belim yamulmuş vaziyette:)ağlanacak halime gülüyorum...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...