3 Mart 2012 Cumartesi

TAHİNLİ PİYAZ


Antalya'nın meşhuuuur tahinli piyazını bilenler vardır mutlaka şiş köftenin yanında olmazsa olmazlardan,tadı nefis genelde köfte ekmeğe bayılırım ama böyle ne yerdim yaaa.Ben tamamen aynısı olmamakla birlikte ona yakın bir lezzet elde ettim,onda küp doğranmış domates,yeşil biber olur ve haşlanmış fasülyenin az bir kısmı ezilip sosun içine katılır ben domates ve biber koymadan fasülyeleride ezmeden direkt yaptım.Gelelim piyazımıza.

  • 1,5 su bardağı haşlanmış kuru fasülye
  • 1 çay bardağı tahin
  • 1-1,5 limonun suyu
  • zeytinyağı
  • birkaç dal maydanoz
  • 3 adet taze soğan
  • 1 kuru soğan
  • tuz

Önce tahin,limon suyu,tuz ve zeytinyağını güzelce karıştırıyoruz.Ardından fasülye,doğranmış maydanoz ve soğanlarla birleştiriyoruz.Normalde içine haşlanmış yumurtada giriyor ama eşim katı yumurta yemediği için ben eklemedim,siz dilediğiniz gibi yapabilirsiniz.AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...