30 Nisan 2013 Salı

PATATESLİ SÜNGER POĞAÇA


Yumuşacık,puf puf bir lezzet.Tarif http://tatllar.blogspot.com a ait.Ben içine dereotu ve maydanozda ilave ettim.Patates ve yeşillikleri birbirine çok yakıştırıyorum.
    Malzememeler:
  • 3 haşlanmış patates
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 yaş maya
  • tuz
  • aldığı kadar un
  • 1 yumurta(beyazı hamura katılacak,sarısı üste sürülecek)
  • susam
    Maya ılık sütün içinde eritilir.İçine diğer malzemelerde eklenerek azar azar un ilavesiyle yumuşak bir hamur elde edilene dek yoğurulur.Ben içine birkaç dal maydanoz ve dereotu ekledim,arzu eden ilave edebilir.Hamur mayalanıp kabarması için bekletilir.Kabaran hamur limondan biraz küçük bezelere ayrılır, elle yuvarlanıp şekil verilir ve tepsiye dizilir.
    Üzerine yumurta sarısı sürülür ve susam serpilir.Tepsi mayası için bekletilir.Kabarınca fırında nar gibi kızarana dek pişirilir.
    AFİYET OLSUN...

4 yorum:

  1. Selamün Aleyküm Bu puaçayı birkez bende yaptım dediğiniz gibi sünger gibi yumuşacık oluyur.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. oyyy bu ne ya nefis olmuşlar belli
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Aleyküm selam rana cım,aynen ben çok sevdim,yumuşacık olunca çayın yanında güzel gidiyor,kaç tane yendiğini hiç söylemiyeyim:)

    YanıtlaSil
  4. Hande cim teşekkür ederim,seninkilerin yanında lafı bile olmaz:(

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...