23 Nisan 2013 Salı

ÇİKOLATALI CHEESECAKE

            Yazıma nasıl başlayacağımı bilemediğim için direkt konuya gireyim dedim:)Uzun zamandır bloglarda cheesecake tarifi arıyordum,blogların hepsine zaten bakamayacağım için pasta konusunda uzman birkaç bloğa baktım,her tarif birbirinden oldukça farklı ne yapsam ne yapsam derken www.pelinchef.com dan en sevdiğimiz cheesecake olan limonlu cheesecake tarifini denedim.
             Benim için karar mercii eşim olduğu için ilk o tattı ve çok başarılı dedi,ona tattırmadan öncede açıkçası korkularım vardı,öyleki cheesecake yapmayı gözümde öyle büyütmüşümki sanki hiç beceremeyeceğim gibi bir korku vardı içimde.Yıllarca isim yapmış çok güzel cheesecake ve pastaları olan bir yerde çalıştı.Eşimden tam puanı alsamda o limonlu cheesecake in fotoğrafı çekilmeden çoktan yarısı bitmişti:)Yakında yine yapmam lazım çünkü evde favori cheesecake imiz limonlu olandı.
            Bu defada değişik olsun dedim,çikolatalısını kendi karar verdiğim bir tarifle uygulamak istedim,sonuç gayet başarılı oldu:)Bundan sonra korkuyu yendiğim için artık durmadan cheesecake yaparım:)
           Malzemelerimiz:
  • 2 paket burçak bisküvi
  • 100 gr tereyağ
  • 600 gr labne peyniri
  • 2 adet 200 ml sıvı krema
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 100 gr sütlü çikolata
  • 100 gr bitter çikolata
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 vanilya
    Önce burçak bisküviler mutfak robotunda un haline gelene dek çekilir ve bir kaba alınır.İçine eritilen tereyağ konulur,tabanına yağlı kağıt konulan kelepçeli kalıba kaşık yardımıyla bastırılarak yayılır.
    Ayrı bir kaba labne,1 paket krema,şeker ve vanilya koyularak karıştırılır.Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.Unda ilave edilir,çok az karıştırılır.Benmari usulü eritilen sütlü çikolatada eklenerek karıştırılır ve bisküvi olan kelepçeli kalıba konularak 180 derecede 35 dakika pişirilir.(Kelepçeli kalıbın dışı cheesecake in kenarlarının yanmaması için alimünyum folyo ile kaplanır.)Pişme esnasında üzerinin çatlamaması için fırının içine su dolu bir kap koymaktada fayda var.
    Cheesecake pişince fırının kapağı açılır fakat cheesecake i çıkarmadan oda sıcaklığına gelene dek beklenir.
    1 paket krema bir kaba alınarak ısıtılır,kaynamadan ocaktan alınır ve içine bitter çikolata koyulup çikolata eritilir.
    Bitter çikolatalı krema cheesecake in üzerine gezdirilerek bir gece buzdolabında bekletilir.Üzerine beyaz çikolata rendeleyip servis edilir.
    AFİYET OLSUN...

1 yorum:

  1. Çukulatalı tarifi ilk defa görüyorum Fatoş abla'cım . Eminim diğer tariflerin gibi bu da çok lezzetlidir. Biz ( Bülent hariç :)) cheesecake hastasıyız :)) Bu sene ilk defa denedim. Dediğin gibi çok korkuyordum ama hiçde öyle korkulucak bir tarif değilmiş aslında... Tek korkum şu anda limonlusu .. Ekşi olur ve yemezler diye korkuyorum , ben marketten aldığım ahududu veya böğürtlen reçeli sürüyorum üzerine . O da çok güzel sonuç verdi , bunu da denemek istiyorum ellerine sağlık .. :))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...