25 Nisan 2013 Perşembe

ŞAKŞUKA


Namı diğer domates soslu karışık kızartma.Pek kızartma yapmayı sevmesemde,yapınca kalmıyor,ekmeği sosuna batıra batıra yeniliyor.Normal kızartmadan tek farkı sebzelerin biraz daha küçük doğranmış olması.
       Malzemelerimiz:
  • 2 orta boy patlıcan
  • 2 orta boy kabak
  • 6-7 adet yeşil biber
  • 2 adet patates
  • 1 büyük kuru soğan
  • 3 olgun domates(ben yazdan dondurucuya atmıştım onları kullandım)
  • 2-3 diş sarmısak
  • zeytinyağı,tuz
    Önce sebzeler yıkanır,patatesler kabukları soyulup küçük küçük doğranır.Patlıcanlar alacalı soyulur ve doğranır,kabaklarda soyulmadan doğranır.(ben öyle yapıyorum)Biberler de doğrandıktan sonra bir tava içine zeytinyağı alınarak tüm sebzeler sırayla kızartılır,kevgirle yağı süzdürülerek geniş bir servis tabağına veya borcama alınır.
    Ayrı bir tavada küp doğranmış soğanlar ince doğranmış sarmısaklarla birlikte yağda biraz çevrilir,biraz pişince  içine minik doğranmış domates ve tuz ilave edilerek,domatesler diriliğini kaybedip sos halini alana dek pişirilir.
    Kızartılan sebzelerin üzerine domates sosu gezdirilerek servis edilir.
    AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...