18 Kasım 2011 Cuma

ISPANAKLI BÖREK(BAKLAVA YUFKASIYLA)


Malzemelerimiz:Ben yaklaşık 30 tane baklava yufkası kullandım.Ölçüler tepsi boyutlarına göre değiştirilebilir.Yufkaların arasına sürmek için:2 yumurta,1 su bardağı sıvıyağ,1,5 su bardağı yoğurt,tuz.Böreğimin iç malzemesi: 1 büyük boy küp doğranmış soğan,göz kararı temizlenip ince doğranmış ıspanak,beyaz peynir.Yapılışına gelince yağladığımız fırın tepsimize 2 adet baklava yufkasını seriyoruz ve arasına yumurta-yağ-yoğurt karışımından sürüyoruz.Yufkaları bu şekilde 2 şerli serip arasına harç sürmeye devam ediyoruz ortaya ıspanak-peynir-soğan karışımı seriyoruz.Tekrar yufkalar bitene dek aynı işlemleri tekrarlıyoruz.Yufkalar bitince böreğimizi dilimleyip üzerine 1 şişe oda sıcaklığında maden suyu döküyoruz.Ben bu böreği gece hazırladım ve buzdolabında bekletip sabah fırına verdim.Tadı çoook güzeldi.AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...