18 Kasım 2011 Cuma

ELMALI KURABİYE


Evdeki minikler iki gündür kurabiye yapmamı bekliyorlardı,yerken insanı tıkayan kurabiyeleri ne yapmayı ne de yemeyi seviyorum.Yapacağım kurabiye hem lezzetli hemde ağızda dağılan bir hamura sahip olmalıydı ama onların beğenmesi için önce gözlerine hitap etmesi gerekiyordu ,bende ne yapsam ne yapsam diye düşünürken yaklaşık 1 yıldır elmalı kurabiye yapmadığımı farkettim.Sonuç çok güzeldi evin içini saran mis gibi tarçın kokusuyla beraber ağızda dağılan kurabiyeler istenen neticeyi vermişti.Evdeki miniklerden de tam not aldı.Malzemelerimiz:1 su bardağı yoğurt,1 oda sıcaklığında margarin,1/2 çay bardağı sıvıyağ,4 yemek kaşığı pudra şekeri,1 vanilya,1 kabartma tozu ve yaklaşık 5 su bardağı un.İçine ise 4 büyük elmayı kabuklarını soyup rendeledim içine 1 yemek kaşığı tarçın,5 yemek kaşığı şekerle ilavesiyle birlikte tavada suyunu çekene dek pişirdim,oda sıcaklığına gelince 1 su bardağı ceviz ekledim.Hamuru merdaneyle açıp ruletle uzun üçgenler kestim ve arasına elmalı harçtan koyup rulo şeklinde sardım.Fırında piştikten sonra üzerine pudra şekeri serptim.AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...