12 Eylül 2013 Perşembe

ACI SOSLU KÖZLENMİŞ(SALÇALIK)BİBER TURŞUSU

  Herkese huzurlu,güzel ve lezzet dolu paylaşımlarla dolu bir gün diliyorum.
 Acıyı ne kadar sevdiğimi sık sık belirtiyorum,hele turşuysa hiç dayanamam.Bu güzel tarif bloğumu açtığım günden beri yalnız bırakmayan blog dostum hayat cemresi bloğunun sahibi Hatice me ait.
Közlenmiş salçalık biberin aromasıyla acı lezzet karışınca muhteşem olmuş,arkadaşımın birbirinden lezzetli tarifleri için bloğuna göz atın derim.
 Ben malzemeleri arttırarak iki ölçü yaptım ama asıl tarifteki gibi vermek istiyorum.
 
Malzemeler:
 
5 adet büyük boy salçalık kırmızı biber
1 küçük baş sarımsak
1 avuç cin biber(20-25 adet)
2 adet orta boy olgun domates
3 tatlı kaşığı kalın tuz
1 kahve fincanı üzüm sirkesi
 
 Biberler,domatesler yıkanır.Salçalık biberler ateşte közlenir,Sarımsaklar soyulur ve ince ince doğranır.Domatesler rendelenir veya robotta çekilir.Cin biberler ince ince doğranır,közlenmiş salçalık biberlerse kabukları soyulup iri iri doğranır.
 Sirke,kalın tuz,cin biberler,sarımsaklar ve domates rendesi karıştırılır.Kavanoza bir miktar közlenmiş salçalık biber sıralanır üzerine sarımsaklı domatesli sos koyulur kavanoz dolana dek bu işlem tekrar edilir.Turşu buzdolabında bekletilir.
 AFİYET OLSUN...
 
 

2 yorum:

  1. turşuyu kaç gün bekletmemiz gerekiyor yemeye hazır olması için bir de ne kadar süre buzdolabında muhafaza edilebilir, son tüketim tarihi yani :)

    YanıtlaSil
  2. Turşu bir haftada yemeye hazır hale geliyor,eğer buzdolabında uygun bir yeriniz varsa sürekli dolapta kalabilir.Ben yaptıktan birkaçgün sonra dolaba koydum hala dolapta duruyor.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...