15 Ocak 2015 Perşembe

MERCİMEK KÖFTESİ




Dostlukmuş.. ölüme yürümekmiş..

Üstüne titremekmiş.. Vefaymış!..

Aşk dediğin, zavallı bir kapıyı,

Duvara çarpıp çıkıncaya kadarmış...

Bana komaz deyip,

Sancını bir kilo rakıya gömsen de gece yarıları,

- Oy benim yaralım -

Asıl sancı, uyandığında

Bütün odaları boş görünce koyarmış!.




Eveeeeet,baya zaman olmuş bloğa tarif eklemeyeli,ama değdi,canım dostum, yaptığı her işte işte bu benim eserim dedirten faklı tasarımlarıyla değmesin yağlı boya bloğuma yeni bir tasarım yaptı,çok ama çok beğendim,içime sinen baktıkça ferahlık veren capcanlı bir bloğum oldu artık.Sizde bloğunuzun görünümü değişsin istiyorsanız sayfasını ziyaret edip onunla irtibata geçin.




Artık kaldığımız yerden devam etme zamanı...

tarifimiz mercimek köftesi herkes bilir,herkes yapar ama buda benim tarifim.

Göz kararı mercimek biraz su ilave edlerek haşlanır,suyu tamamen çekmeden ocaktan alınır.Geniş bir kaba alınır ve içine yine gözkararı ince bulgur eklenir,karıştırılır,kabarması için bekletilir.Bir tavaya 2-3 kuru soğan yemeklik doğranır ve sıvıyağla birlikte biraz pişirilir,içine salça ilave edilir,birazda salçayla kavrulup ocaktan alınır.

Mercimekli bulgur karışımına salçalı karışımda eklenir ve karıştırılır.İnce doğranmış taze soğan,maydanoz,dereotu eklenir,damak tadına göre limon suyu,tuz,kimyon ilave edilerek yoğurulur,ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp yuvarlanır,limon ve marulla servis edilir.

AFİYETLE KALIN,SEVGİLER...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...