11 Aralık 2011 Pazar

KULAKLI ÇORBA


Ben bloğumda çorba yayınlamıyorum fakat bu çorba bana göre ana yemek kadar doyurucu olduğu için bir istisna yapayım dedim.Bu çorbayı yıllar önce ilk defa Antalya'nın Korkuteli ilçesinde yemiştim tadını hiç unutmadım.Benim yediğim çorba acıydı ve inanılmaz lezzetliydi,fakat ben acı koymadım arzu edenler koyabilir.Hem doyurucu hem lezzetli bir çorbaya haydi buyrun.
Malzemeler:Mantı hamuru için:3-4 su bardağı un,1 yumurta,tuz ve biraz su.Ayrıca 1,5 su bardağı haşlanmış nohut,3 büyük diş sarmısak,yarım limon suyu,1 yemek kaşığı salça,2 yemek kaşığı tereyağ, 1 kaşık sıvıyağ,1 tatlı kaşığı kuru nane,tuz.Mantımızın içi için kıyma,karabiber,tuz ve rendelenmiş küçük bir soğan.İlk önce mantı hamurumuz için un,yumurta,tuz biraz suyla hamur yoğuruyoruz.Ayrı bir yerde mantımızın içine koymak için kıyma,tuz ve rendelenmiş küçük bir soğanla bir harç hazırlıyoruz.Hamurumuzu bezelere ayırıp her bezeyi açabildiğimiz kadar açıyoruz açtığımız hamuru ruletle kesip içine minik kıyma koyup kapatıyoruz.Tenceremizi ocağa alıp içine 2 yemek kaşığı tereyağ ve 1 yemek kaşığı sıvıyağ koyup sarmısakları ilave ediyoruz,sarmısakları bir kaç defa çevirdikten sonra salça ve kuru naneyi ekliyoruz,salçayla nanede kavrulunca limonunu ilave edip sıcak su ilavesiyle nohutları ve mantımızı ekliyoruz tuzunu atıp pişiriyoruz.Çok uzun bir cümle kurmuşum eğer anlaşılmayan bir yer olursa mutlaka sorun seve seve cevaplarım.AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...