2 Nisan 2012 Pazartesi

TİRAMİSU 1

Yarıyıl tatilinde anneme gittiğimde hazır pastabanla yaptığım tiramisu,evde ise babamız sık sık işyerinden pasta getirdiği için pek pasta yapmıyorum ,buda söz verdiğim için annemde yaptığım tiramisu.
Malzemelerimiz:
1 adet kakaolu pastaban
1 su bardağı sıcak şekerli nescafe
3 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 yumurta sarısı
1,5 yemek kaşığı nişasta
300 gr labne peyniri
8-9 kaşık şeker
kakao
Süt,şeker,nişasta,un,yumurta sarısı ocakta muhallebi kıvamına gelene dek pişirilir.İlk sıcaklığı geçince içine labne peyniri eklenir ve karıştırılır.
Kakaolu pastabanın ilk katı nescafeli suyla ıslatılır ve üzerine krema yayılır,pastabanın ikinci katı kremanın üzerine koyulur ve yine nescafeli suyla ıslatılır,artan krema yayılır, üzerine bol kakao serpilir.AFİYET OLSUN...

7 yorum:

  1. hiç hazır kekleri kullanmadım,bu tatlıyı da hiç denemedim ama çok meşhur bir pasta biliyorum :)

    yoksa sizin babanız pastacı mı :)

    eline sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canım beni güldürdün,Allah ta seni seni güldürsün,babamız Özsüt te,zaten dükkanda bizim apartmanın altında,ailece en sevdiğimiz pastadır tiramisu.Hem çok hafif hem lezzetli tarifle oynayabilir damak tadına göre kremasını ayarlayabilirsin,aslında orjinali kedidili ve mascarpone peyniriyle yapılıyor ama o zaman elimin altında labne ve hazır pantaban vardı böyle oldu:)Bir dahakine orjinal tarifi yapmayı düşünüyorum.Pandispanyayı kendinde yapabilirsin klasik pandispanya tarifi kakaolu,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. of of of..az öncede kendi bloğumda gezerken tiramisuyu görüp gene yapsam diyordum:)) sende görünce tevafuk oldu:) ellerine sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. Disalcim sağol,ne zaman yapılsa ayıla bayıla yiyoruz bıkılmazki bu tattan,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. çok severimm kii:)
    hiç farketmez hazır pasta taban olsada olur:)
    ellerine sağlık canımm..
    o nescafenin tadını aldım sanki..
    takipçinim canım..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. daha çok kedi diliyle yaparım ama bu halinide çok severim ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Bir tutam kekik,anne eli gibi hoşgeldiniz,beğenmenize sevindim,teşekkür edrim,sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...