17 Nisan 2012 Salı

PEYNİRLİ PİDE

   
Dün sürekli yağan yağmura inat bugün hava nasıl ılık ve güzeldi anlatamam,hafif hafif esen rüzgarla birlikte dışarıda tam bir bahar havası hakimdi.Bende rehavetimi atıp mutfağa girdim ve bu pideleri yaptım,yanında ayranla iyi gitti.Ben evde olan tüm peynirlerden karıştırdım,lezzeti çok güzeldi.Tekrar tekrar yaparım artık:)
    Malzemelerimiz:
3 su bardağı un
1 küçük paket kuru maya
2 çay kaşığı tuz
   İçi için:
lor
beyaz peynir
kaşar peyniri
1/3 demet maydanoz
3-4 adet taze soğan
1 yumurta
    Önce hamur için mayayı ve tuzu bir kaba alıp üzerine unu, ılık su ile birlikte azar azar ekleyerek hamurun kıvamını ele yapışmayacak hale gelene dek yoğuruyoruz.Üzerini örtüp kabarması için bekletiyoruz.
   Ayrı bir yerde beyaz peynirle loru çatalla eziyoruz,üzerine kaşar rendeliyoruz.Ben peynir miktarlarını vermedim çünkü hepsi göz kararıydı.Maydanoz ve taze soğanı ine ince doğrayıp peynire ilave ediyoruz.Bir yumurtayıda ekleyip peynirli pide içimizi karıştırıyoruz.
   Kabaran hamuru bezelere ayırıp her bezeyi merdane yardımıyla uzunlamasına açıyoruz.Açılan hamurun üzerine yine uzunlamasına peynirli pide içimizi yayıyoruz.Kenarlarını ince ince kıvırıyoruz,önceden ısıtılmış fırında 170-180 derecede pişiriyoruz.AFİYET OLSUN...

4 yorum:

  1. pideler nefis görünüyor,içinde yeşil soğan olması ilginç geldi,ama lezzeti süperdir,
    eline sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler canım, yeşil soğanlı çok güzel oldu,denemeni tavsiye ederim,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Denenecek tarifler arasında yerini aldı. ELLERİNE SAĞLIK..bende beklerim bloguma

    YanıtlaSil
  4. bloğuma hoşgeldin canım,beğenmene sevindim,tabiki senin bloğunada gelirim,sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...