7 Ocak 2014 Salı

ACILI LAHANA KAVURMA

  Herkese hayırlı akşamlaaaaaar:)Annemin çok sık yaptığı benim ilk denemem olan lahana kavurması hemde bol acılı.Lahananın genelde sarması ve salatası dışında başka türünü tercih etmeyen ben bile bunu belkide acılı olmasından dolayı çok seviyorum.

Malzemeler:

5-6 adet büyük boy lahana yaprağı
2-3 adet pırasa
1 büyük kuru soğan
5-6 adet süs biberi
1 tatlı kaşığı tepeleme biber salçası
zeytinyağı,tuz

 Lahana yaprakları ve pırasalar temizlenir ince ince doğranır.Soğan yemeklik doğranarak büyük bir tava veya tencereye alınır,içine zeytinyağı ilave edilerek biraz pembeleştirilir.Pırasalarda eklenerek soğanlarla birlikte çevrilir,salça ve süs biberleride ilave edilerek karıştırılır,biraz çevrildikten sonra ince doğranmış lahana yapraklarıda eklenir.En son tuzu eklenir ve ocağın altı kısılır,ağır ağır lahanalar yumuşayıncaya dek kavrulur.Ben hiç su koymadım,arzu eden ekleyebilir. 
 AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...