27 Ekim 2013 Pazar

ELMALI KURABİYE

 Herkese güzel bir hafta sonu diliyorum,yaklaşık onbeş gündür rahatsızım,insan kalp hastası olunca başına ne zaman ne geleceği belli olmuyor.Hastalıklar peşimi bırakmıyor,hal böyle oluncada ne bloğuma uğrayabildim nede tarif ekleyebildim.Çok şükür birkaç gündür daha iyiyim.Yine dr a gitmem gerek ama bir daha açıkçası bloğumu bu kadar ihmal etmek istemiyorum.Bu gün ekleyeceğim tarif annemin komşusu rahmetli Kadriye teyzeye ait.Uzun yıllardır sürekli yapıyorum ve beni hiçbir zaman yanıltmadı.Hamuruyla tadıyla tam kıvamında bir tarif.Sizede denemenizi şiddetle tavsiye ederim.
 
 Malzemeler:
1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı zeytinyağı
125 gr oda sıcaklığında margarin veya tereyağ
1 vanilya
1 kabartma tozu
aldığı kadar un
 
 İçi için:
4-5 elma rendesi
4-5 kaşık şeker
tarçın
1,5 çay bardağı ceviz
 
 Üzeri için:
pudra şekeri
 
İlk önce rendelenmiş elmalar bir tavaya alınır,üzerine şeker ilave edilir ve suyunu çekene kadar pişirilir.Pişen elmalara tarçın ve ceviz ilave edilerek soğumaya bırakılır.
 
 
 Ardından hamur için un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeler geniş bir kaba alınır,azar azar un ilave etmeye başlanır,kabartma tozuda eklenerek kulak memesi kıvamında bir hamur olana dek un ilavesiyle yoğurulur.
 Yoğurulan hamurdan küçük bezeler koparılır,çay tabağından biraz büyük açılır ve içine elmalı harç koyulup istenilen şekilde kapatılır.170-180 derecede önceden ısıtılmış fırında pembeleşene dek pişirilir.Ilıkken üzerine pudra şekeri serpilir.
 AFİYET OLSUN...

2 yorum:

  1. Selamün aleyküm
    Elmali lezzetleri cok severek yer ve yaparim :) sekilleri cok güzel geldi bana ellerinize saglik
    Sevgi ve muhabbetle kalin insallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım,aleyküm selam,benimde elmalı lezzetler favorimdir:)evdekilerde çok sevdiği için sürekli yaparım,hemende biter:)teşekkür ederim,sevgiler...

      Sil

Yorumlarınız için teşekkür ederim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...